Agility skill
A Wikipediából, a szabad enciklopédiából.
Az agility, avagy gyorsaság/fürgeség igencsak megosztja a memberes társadalmat. Rengetegen utálják ezt a skillt, mert fejlesztését könnyen unalmasnak találja az ember már a 20-25. szint elérésekor is. Viszont a másik oldalon azok állnak akik agility függőkké váltak és mindhalálig róják a köreiket a legmélyebb wildben található utolsó agility pályán. Az agility képesség gyakorlására 3+1 agility pálya áll rendelkezésünkre, plussz egy agility aréna, ami egy kicsit másképp működik, mint a többi, de xp szempontjából kiváló. Ez nem egy olyan képesség, amivel millákat keresnek az emberek, így jogosan tehetitek fel a kérdést, hogy mi értelme van drága memberes időnket ilyenekre pazarolni. Erre kétféle válasz létezik. Az első, hogy végigjuss a plusz egyedik pályán (erről majd késöbb), ugyanis ez az egyetlen módszer Torstol herb szerzésére, vagy hogy az arénában szerezz 800 ticketet egy Pirates Hookért (szintén lásd késöbb), esetleg azért hogy a energy-d gyorsabban töltődjön vissza, és gyakrabban tudjál futni (hogy mennyivel, pontos számadatot nem tudok, de az biztos, hogy rengeteget számít, főleg pk-zás illetve pk-k elöl való menekülés közben). A másik indok, amiért fejleszteni érdemes, sokkal egyszerűbb. Egyik skillel gyorsan benne akarsz lenni a top 10000-ben, vagy csak magasabb total levelt akarsz, esetleg nem szeretnéd hogy egyedül az agilityd legyen 50 alatt, szóval ha a firemakinget fejleszti valaki, ezt se hagyja ki! ;-)
Minden a Gnome Strongholdban kezdődik...
Itt található ugyanis az első agility pálya! Akkor gyorsan elmondom, hogyis működik ez a pálya rendszer (a következők mindhárom pályára vonatkoznak). Egy pálya különböző számó akadályból áll Gnome: 7 Barb: 7 Wild: 5 , bizonyos akadályok néha nem sikerülnek, és ekkor vmennyi életpontot veszíthetsz. Minden akadályért kapsz külön xpt is, kivéve a wild pálya utolsó akadályáért, továbbá minden kör végén kapsz egy kis bónusz xpt is, ezért érdemes mindig teljes köröket menni és nem leragadni egy akadálynál.
A Gnome pályán egyik akadályt sem lehet elrontani soha, ezért nem kell kaját vinned magaddal. Sőt! Ajánlatos teljesen üresen, páncél nélkül menni, és ha megcsináltad a Temple of Ikov küldetés, felhúzni a Boots of Lightness-t (ennek -4 a súlya), ugyanis minél könnyebb vagy, annál kevésbé fogy az energyd futás közben => gyorsabb vagy => gyorsabban jön az xp. |
Gnóm Agility Pálya |
Akadály |
Kapott Xp. |
Log |
7.5 |
Első Net |
7.5 |
Első Tree Branch |
5 |
Tight Rope |
7.5 |
Második Tree Branch |
5 |
Második Net |
7.5 |
Pipes |
7.5 |
Teljes kör |
92.5 | |
Az igazi móka még most sem kezdődik el igazán, Barbarian Outpost...
Pár változás azért van a Gnome pályához képest. Ezek közül a legfontosabb, hogy a bejutás egyedül egy csövön keresztül lehetséges, amihez 35-ös agility szükséges. Magyarán szólva egészen 35-ös szintig a Gnóm pályán kéne köröznöd (243 kör), ha nem lennének a küldetések (lásd késöbb). A másik változás hogy itt már van pár akadály, ami néha nem sikerül (ropeswing, log balance, balancing ledge), ezért ajánlatos kaját is hozni magunkkal. Erre a célra a cake pont megfelel. Thievinget Lvl 5-től 40-ig úgyis a bakers stallnál célszerű eltölteni, és ha a rendes cake-eket bankolod, akkor kb 1000 gyűlik össze lvl 40-re (mást is lopsz onnan, de azokat nem érdemes bankolni). Hallottam olyat, hogy nem érdemes lvl 35-ös agilityvel idejönni, mert gyakran nem sikerülnek az akadályok, és lvl 40-ig célszerű várni inkább. Hát, aki ezt írta, az bizonyára peches volt az első 3 körben, és utána egyből visszament a gnómokhoz. Már lvl35-el is viszonylag ritkán bukik az ember, igaz, hogy a szintlépések során ez nem csökken látványosan. Viszont itt az xp több, és egy kört sokkal kevesebb idő alatt meg lehet tenni, mint a Gnome Strongholdban. |
Barbár Agility Pálya |
Akadály |
Kapott Xp. |
Pipe |
10 |
Rope Swing |
20 |
Log |
12.5 |
Net |
7.5 |
Ledge |
20 |
Crumbling wall (egy db) |
12.5 |
Teljes kör |
139.5 | |
Ja, még egy apróság. A Barbarian Outpostba kétféle céllal érkezhetsz, az egyik az agility, a másik a Scorpion Catcher küldetés. Szóval ha még nem jutottál be a küldetés miatt, akkor egy elég hosszú, de rendkívül vicces feladatot kell elintézned. Mivel csak barbárok léphetnek be, az őrnek mond azt, hogy te is barbár vagy. Ekkor kapsz egy papír, amit alá kell iratnod az összes kocsmárossal, miután kipróbáltad mindnek a speciális piáit, bizonyítandó barbárságodat. Szóval a Bar Crawl keretében a következő kocsmába kell ellátogatnod: BlueMoon Inn: Varrockban, sword shoptól keletre Blurberry's Bar: Gnome Stronghold Grand Tree-jén első emelet, majd keletre. Dead Man's Chest: Brimhaven déli végében Dragon Inn: Délnyugat Yanille Flying Horse Inn: East Ardougne keleti oldala Foresters Arms: Seer's Village, bnaktól nyugatra Jolly Boar Inn: Vadon szélén Varrocktól északkeletre (több küldetésből is ismerős lehet a kocsma) Karamja Spirits Bar: Karamja, general storetól keletre Rising Sun Inn: Falador, fehér lovagok kastélyáról északra Rusty Anchor Inn: Port Sarim északi része
Képek kellenek még...
Ape Atoll agility pálya
A Monkey Madness küldetés révén kipróbálhatsz egy új agility pályát. Ape Atollon található, ahova tudsz teleportálni ha kész a Recipe for Disaster küldetés. 48-as Agility szint szükségeltetik. Ez az egyik legjobb pálya eddig, kicsivel több xpt ad mint a Wilderness pálya és mégcsak meg sem ölhetnek, na meg ha nem sikerül egy akadály, akkor kevesebbet sérülsz (max 7-et, de általában 5-6-ot). Egy kört akár 30-40 másodperc alatt is meglehet csinálni. Érdemes hozni úgy 1k gp-t is, mivel van Food shop a szigeten amiben lehet kapni monkey nutsot. A monkey nuts 4-et gyógyit és csak 3 gp-be kerül egy, tehát nagyon jó megoldás kajának. A következő felszerelés bőven elég ide (Ninja Monkey Greegree kötelező): Legyen a táskádban még egy teleport, és a többi helyet töltsd ki kajával. Akkor a pálya:
Mennyi tapasztalati pontot is lehet nyerni ezen a pályán?
Ape Atoll Agility Pálya |
Akadály |
Kapott Xp. |
Stepping Stone |
40 |
Tropical Tree |
40 |
Monkeybars |
40 |
Skull Slope |
60 |
Rope |
100 |
Tropical Tree |
300 |
Teljes kör |
580 |
És ez az a hely, amiről minden agility rajongó álmodozik, igen, a Wilderness pálya!
Ez a pálya a vadon északnyugati részén fekszik, a szint 49-55 között mozog. A rossz hír, hogy lvl 52-es agility szükséges a bejutáshoz, ami még 726 kör a barb pályán (ha nem lenne az aréna). Ennek viszont megvan az az előnye, hogy nem minden izomagyú pk tud bejutni. Azért célszerű csak 3 cuccal menni, mert egyrészt az odavezető út veszélyes, másrészt pedig állítólag azok között, akik be tudnak jutni, ez egy elég kedvelt pk helynek számít (főleg kajában reménykedhetnek, hiszen aki agilityzik, az általában nem full rune-ban teszi azt). Szóval lehet vinni mondjuk egy drag dagger(p)-t, meg pár más cuccot, amit csak akarsz. Szerintem ide is bőven elég a cake, de vannak olyanok, akik szeretik gyorsan megzabálni a kajájukat, hogy a pknak ne maradjon. Végülis tökmindegy.
|
Wilderness Agility Pálya |
Akadály |
Kapott Xp. |
Ridge |
20 |
Pipe |
12.5 |
Rope Swing |
20 |
Stepping Stones |
20 |
Log |
20 |
Rocks |
0 |
Teljes kör |
571,5 | |
Természetesen itt is vannak olyan akadályok, amik nem mindig sikerülnek: Ropeswing: 16-19%-át sebződöd a megmaradt életpontjaidnak, Lava Stepping Stones: 20-22% Spike Pit Bridge: 5 életpontot vesztesz. Ha a Ropeswing vagy a Spike Pit Bridge nem sikerül, akkor egy lvl 31-es csontvázakkal teli barlangba kerülsz, illetve minden kör végén lvl22-es csontvázak mellett haladsz el. Sokan azt mondják, a csontik miatt érdemes valamennyi páncélt is vinni, de szerintem sokkal többet érsz vele, ha meztelenül futás közben egyszer megüt mintha páncélban, de séta közben 3szor. Ezenkívül a páncél a pk-k figyelmét is felkeltheti. Ha tömeg van (néha előfordulhat forgalmasabb napokon) általában nem kell tartani a pk-któl egészed addig, amíg nincs koponya a fejed felett, de ha csak egyedül vagy, bármikor rád támadhatnak, szóval célszerű odafigyelni....
Képek kellenek még...
Agility Dungeon
Erre a helyre a Fight Arénától délre lévő házon keresztül juthatsz el (pókhálókat kell átvágni). Itt 4 akadály található, és nem kapsz plussz xp-t a kör teljesítésekor, szóval xp szempotból pocsék. 67-es agility szükséges a végigmeneteléshez, azelött legfeljebb 57-es szinten lehet valami értelme a lejövetelnek, ugyanis ekkor tudsz eljutni a chaos druidokig (és ez a hely nem túl zsúfolt tekintve hogy elég nagy a követelmény a bejutáshoz...), szóval ha már csak a high herbek kellenek, a lowokat úgyus ledobálod, elég sokáig vagy lent egyszerre hogy megérje a hosszú út. Chaos altaron ne imádkozz, mert csapda! Az utolsó akadály után található Salarin the Twisted. Ez egy elég speciális ellenfél, ugyanis csak a strike spellek sebzik, szóval kb olyan a helyzet mint a Star Wars negyedik részében a halálcsillag ellen ;) . Ha megölted, dobhat esetleg egy sinister key-t (kb 1 a 12-höz az arány), amit használhatsz a ládán a csontvázas teremben a 2. akadálynál, és a jutalmad: 2 Harralander, 3 Ranarr Weed, 1 Irit Leaf, 1 Avantoe, 1 Kwuarm, és 1 Torstol. Viszont a láda megmérgez, szóval egy kevés antipoisont vinni nem rossz ötlet. Van egy kiskapu egyenesen a Chaos druidokhoz Yanilleből, csak az ajtó zárva és 82-es thieving kell a kinyitáshoz. Egyébként "csak" 623 kört kell megtenni a Wild pályán a lvl 67-es agilityhez |
Agility Dungeon |
Akadály |
Szintkövetelmény |
Kapott Xp. |
Ledge |
42 |
22.5 |
Pipe |
49 |
7.5 |
Monkey Bars |
57 |
20 |
Pile of Rubble |
67 |
5.5 | |
Képek kellenek még...
Aréna. A kedvenc helyem.
Ez a hely teljesen más mint az eddigiek. Xp szempontjából sokkal jobb mint a barb, de rosszabb mint a wild pálya. Konkrét lvl korlázozás nincs, akár lvl1-es is lejöhet, viszont nem fog tudni sokmindent csinálni. Helyileg Brimhaven keleti részén található a kunyhó, aholis Cap'n Lzzy No Beard-től vehetsz belépőt 200 gp-ért, míg a már megszerzett jegyeidet Pirate Jakie the Fruit-nál válthatod be. Tehát ez az egész jegyekre megy, mint a célbalövöldözés a ranged guildban, csak itt a jegyeket nem lehet másnak eladni. Jó ötlet vinni valamit, amivel ki tudsz teleportálni, és a ring of lifeot bankban hagyni. Ezenkívül próbáljunk meg minél könnyebbek lenni, hogy tovább tudjunk futni de az inventorynk azért legyen teli kajával (cake). A szabályok a következőek: Egy 5X5-ös tábla sarkában állsz. A mezőket akadályok kötik össze egymással. Minden mező közepén van egy ticket dispenser (sajnálom, nem találtam rá magyar szót). A 25 dispenser közül az egyik felett lesz mindig egy nyíl. Na, ezt a dispensert kell megérinteni a megadott időn belül. Ez az idő kb 60 és 90 mp között van mindig, és az az izgalmas benne, hogy sosem tudhatod mikor telik le. Amint letelik az idő, a nyíl átvált egy másik dispenserre. Ha sikerül megérinteni az elsőt, a képernyő tetején lévő lámpád átvált, ezzel jelezve, hogy a következő érintésért már jegyet kapsz. Ha ezentúl mindig odaérsz időben, akkor minden érintésre kapsz jegyet. Azonban ha ez egyszer nem sikerül, visszavált a lámpád, és a kövezkező köröd nem a jegyért hanem a lámpa újbóli felkapcsolásáért megy. Természetesen ha ez sem sikerül, akkor nem történik semmi. Mindenkinek az arénában egyszerre mindig ugyanaz a nyíl világít, és ugyanakkor vált, tehát elég hangulatos tud lenni, hogyha hárman négyen egyszerre indulak el a dispenser felé csak mindenki másik úton, egymással versenyezve, ki ér oda elöbb. Bár ennek a versenynek semmi tétje nincs, hiszen elég időben ottlenni, attól hogy te, vagy bárki más megérinti a dispensert, a nyíl nem fog senkinek sem váltani. Szóval miután megérinted a dispensert van egy kis szabadidőd addig, amíg vált a következőre a nyíl. Ezt az időt célszerű felhasználni arra hogy a pálya középső mezőjére visszajussunk, hiszen onnan az összes mező közel van, tehát szinte bizosan meglesz a következő dispenser is. Remélem érthető voltam...
A következő akadályoknak van szintkorlátozása: Blade-level 20, Hand Holds-level 20, Spinning Blade-level 40, Darts-level 40. Hogyha nem sikerül a dart akadály, akkor 2 agilityt vesztesz ideiglenesen és ezen a stat restore potion se segít. Ez azért rossz, mert ha 40-es szinten vagy lent és nem sikerül a darts, akkor egy ideig se a dartot nem tudod újra megpróbálni, se az egyébként ártalmatlan Spinning Blade-en nem tudsz átmenni. Szóval kb lvl44-ig célszerű lehet várni a lejövetellel, vagy ha már 40-nél lentvagy, meg se próbálj átmenni a dartsokon. Ezeket a dartokat onnan lehet felismerni, hogy első pillantásra nem látszanak, hiszen a dartok a szemközti dispenserből lövődnek ki, a padlón nincs semmi. Az a plussz 140 kör a barb pályán megéri azt hogy ne kelljen stresszelni magad a dartok miatt. Vagy nem. Te döntesz :) . Minden akadályt el lehet bukni, talán még a low wallt is. Ekkor 2-6 pontot sebződsz. Ha az életed 20 alatt van, akkor mindig csak 2-t, szóval nem érdemes 20+hpval rohangálni bent, ezért jó ide kimondottan a cake, mert jól be lehet osztani, mindig eszel pár szeletet ha van egy kis szabad időd, de sosem mész 20 fölé. Minden akadály ad valamennyi xp-t magában is, de ez elhanyagolható ahoz képest, amit a ticketek beváltásakor kapsz. Érdemes várni amíg nincs 100 ticketed, mert így 28k xp-t kapsz, míg ha egyesével váltanád be( :D ), 24k-t. Ha egyből lvl40-esként lejöttél, akkor csinálj kétszer 25-öt (megmég estleg egyszer tizet, attól függ hogy jött ki), ekkor lvl44-en leszel és innentől kétszer száz tickettel bennvagy a Wild pályán, ahol már lényegesen gyorsabb az xp mint itt :(. Xp helyett másra is beválthatod jegyeidet, de semmi másra nem érdemes. Kétféle herbet ugyan csak innen szerezhetsz meg (Toad Flax: 3 jegy, Snapdragon: 10 jegy), de az italok, amiket ezekből készíthetsz (agility és super restore) nem éri meg az elvesztegetett agility xp-t. Továbbá kérhetsz még egy pirates hookot 800 jegyért, amit kesztyűként viselhetsz. Ez a bal kézen látszik, de ennek ellenére viselhetsz pajzsot felette. A bónuszok amiket ad, elhanyagolható, teljesen csak dizájn értéke van a cuccnak. Álítólag ezt lehet cserélni másokkal, nemúgy mint a ticketet, de ha nem lehetne legalább lenne vmi értelme, státuszszimbólum mint a chompy bird hat-ek, így viszont az vehet magának, aki akar (és van elég pénze hogy megfizesse valakinek a heti munkáját).
Brimhaven Agility Aréna Xp |
Akadály |
Kapott Xp. |
Plank |
6 |
Hand Holds |
22 |
Low Wall |
8 |
Balancing Ledge |
16 |
Blade |
|
Floor Spikes |
24 |
Pillar |
18 |
Log Ballance |
12 |
Rope Swing |
20 |
Monkey Bars |
14 |
Balancing Rope |
10 |
Spinning Blade |
28 |
Darts |
30 |
Pressure Pad |
26 |
Brimhaven Agility Aréna Jutalmak |
Jutalom |
Jegy |
240 xp |
1 |
2 480 xp |
10 |
6 500 xp |
25 |
28 000 xp |
100 |
320 000 xp |
1000 |
Toad Flax |
3 |
Snapdragon |
10 |
Pirates Hook |
800 |
Képek kellenek még...
Küldetések
Avagy hogyan kerüljünk ki az unalmas gnome pályáról olyan gyorsan, amilyen gyorsan csak lehet.
Tourist Trap és a The Grand Tree küldetésekkel remekül dobhatsz pár szintet agilityden.
Célszerű fejlődés:
lvl 1-20 : Gnome Stronghold lvl 20-30 : akármilyen hihetetlen, én ennyit fejlődetem a Tourist Trap küldetésnek köszönhetően (mindkétszer az agilityt választottam jutalomként) lvl 30-34 : A Grand Tree küldetés jutalma 11200 Agility xp lvl 34-35 : még pár kör a Gnome Strongholdban, de ezt azért még kibírjuk... lvl 35-40 : Mindenképpen a Barbarian Outpost lvl 40-44 : Vagy a Barbarian Outpost vagy az arénában 50-60 jegy lvl 44-52 : arénában 200 jegy lvl 52-99 : Wilderness pálya (18,931 kör, nem ANNYIRA lehetetlen, mint sok más skill, ezért mondom azt, hogy az agility egy könnyű skill végsősoron) vagy Ape Atoll pálya.
Bónusz jutalmak:
Ezek aprócska rövidítések, amivel néha meg tudod könnyíteni az életedet.
Egyéb Agility Akadályok |
Akadály |
Szintkövetelmény |
Xp |
Infó |
Crumbling Wall |
5 |
12.5 |
Egy rövidítés Taverly és Falador között (csak az egyik irányba). A nyugati Falador bank túloldalán félig le van lerombolva a városfal, és itt tudsz átmászni. |
Monkey Bars |
15 |
20 |
Az Edgeville Dungeon memberes részén ezen a az akadályon keresztül jutsz el az Earth Warriorokoz. |
Log |
20 |
8.5 |
A Coal Trucks-tól juthatsz el Seers' Village-től keletre. Ha a Coal Trucksnál bányászol, a 20-as agility nagyon jól jön. |
Rope Swing |
?? |
3 |
Brimhaventől nyugatra egy kis szigetre lehet eljutni ezen keresztül. Pár Moss Gianten kívül nincs semmi odaát (egyik treasure trail koordinálta is erre a szigetre vezet) . |
Rope Swing |
?? |
3 |
Yanille-től nyugatra egy Ogre szigetre lehet átjutni. Ez az a sziget, ahol a Jangerberrie termelődik újra a földön. Ahol hogy átjuss, szükséged lesz egy kötélre, ami elveszik közben. |
Log |
?? |
?? |
Tai Bwo Wannai-tól keletre a folyón csak ezen a farönkön lehet átmenni. |
Kövek |
?? |
?? |
Csak ezen keresztül lehet gyalogosan megközeliteni Shilo Village-t, mégpedig az elöbb említett keleti szigetrésztről | |